1 Mart 2016 Salı

Strobe Edge -Manga Yorumu






STROBE EDGE


KONUSU

Sevimli ama bir o kadarda saf kızımızNinako hayatında daha önce hiç aşık olmamıştır, doğal olarak aşkın ne anlama geldiğini bilmemektedir. En yakın arkadaşı Daiki'ye duyduğu sevginin aşk olduğu zannettiği anda okulun havalı çocuğu Ren'le karşılaşır ve gerçek aşkın ne olduğunu o zaman anlar. Bütün cesaretini toplayıp Ren'e ilan-ı aşk eder ama ortada büyük bir sorun vardır. Ren'in zaten bir kız arkadaşı vardır bu yüzden Ninako eli mahkum geri çekilmek zorunda kalır. Eee sonrası? Bu aşk hikayesi burda mı bitecek? Tabiki hayır, Ninakoaşkından hem vazgeçer hemde geçmez bu çelişki arasında bocalayıp dururken Ren'in en yakın arkadaşı Andou da Ninako'ya çoktan aşık olmuştur bile...


YORUMU 

 Strobe Edge, Ao Haru Ride'nın mangakası Sakisaka Io'nun 2007-2010 yılları arasında yayımlanmış şeker bir mangasıdır. Mangadaki karakterlerin hepsi çok şekerdi. Kötü karakter yoktu. Çizimler Ao Haru Ride gibi çok güzeldi zaten Ren Kou'ya Ninako Futaba'ya benziyordu.   
  Öncelikle başrol karakterimiz kız fazla şeker ve saftı bu bir yerden sonra beni sıktı çünkü en ufacık şeyleri bile kafasına takıp üzgün üzgün geziniyordu. Ren'i yorumlayacak olursam, bence Ninako'dan hoşlandığını anladığı anda onu görmeyi bırakmasını, tamamen sevgilisine odaklanıp sadık kalması çok hoştu. Ama mangadaki bütün kızların Ren'e ayılıp bayılmaları biraz abartı gibiydi. Bu mangada çoğu kişi gibi benim de favorim Andou'ydu. Geçmişinde yaşadığı olay çok üzücüydü. Andou ve Ren'in arkadaşlığına hayran kaldım hele birbirlerine 'Salak' diye seslenişleri çok komikti. Ninako'nun Andou'yu seçmesini istemiştim. Seçmedi ama yine de hiç umut vermedi o da hep Ren'e sadık kaldı. Yan karakterlere gelelim, Daiki ve Sayuri ikilisi çok tatlıydı. Terada ve Sayuri'nin geçmişini duyunca Terada'ya çok gıcık oldum ama Daiki'yle arasına girmediği iyi oldu. Sonlara doğru Andou'nun Ninako'dan vazgeçtiği,ağladığı sahneler çok üzücüydü. Her ne kadar Mao'yu, Andou'yu aldatsa da hatasını anlamış ve onu seviyor olduğu için ikisinin birlikte olmasını istiyordum fakat öyle bir şey gösterilmedi. İkisinin bir özel bölümü olsa çok güzel olurdu. 
Bu sahne favori sahnem gerek çizim gerekse Ren'in itirafı mükemmeldi.



   Bu arada manganın bir live action filmi var. Ren karakteri güzeldi ama Ninako'yu pek beğenemedim. Andou karakterini de mangadan dolayı süper yakışıklı biri bekliyordum, öyle olmadı ama kötü bir film değildi. Film müziği güzeldi. 


  Özetle sakin, masum bir aşk hikayesiydi. Shoujo severlerin beğenebileceği bir manga. Ben de çok beğenerek okudum. Herkese 
tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder