8 Mart 2016 Salı

Orange -Manga Yorumu




ORANGE


KONUSU


 Bir gün Takamiya Naho on yıl sonra gelecekten gelen, kendisi tarafından yazılmış bir mektup alır. Mektup o gün tam olarak yaşanacak olayları anlatmaktadır. Bu olaylardan biri de Naho’nun sınıfına Naresu Kakeru adında yeni bir öğrencinin transfer olacağıdır.
On yıl sonraki Naho mektupta bir çok pişmanlığının olduğunu defalarca belirtir ve geçmişteki Naho’nun doğru kararlar vererek bu pişmanlıkları düzeltmesini ister, özellikle Kakaru ile ilgili olanları. Bundan daha şaşırtıcı olan ise on yıl sonra Kakeru’nun artık onlarlabirlikte olmayacağıdır. Gelecekteki Nahoondan Kakeru’ya gözkulak olmasını ister. 



YORUMU

       Orange benim en en sevdiğim mangadır. Bakmayın her yorumladığım mangayı/animeyi sevdiğimi söylediğime sadece yorumlamaya sevdiklerimden başlamak istedim. 
Öncelikle yukarıda konusunda bahsedildiği gibi fantastik bir olay var ama sanki normalmiş gibi işlenmiş ve rahatsız etmiyor hatta mangaya bir ilginçlik katmış. Bütün karakterler o kadar sıcak ve güzeldi ki en beğendiğim mangalarda bile eleştirilecek yerleri eleştiririm ama bu mangada eleştirilecek bir şey bulamadım.
     Başrol karakterimiz Naho çok tatlı bir kızdı. Duygularının işlenişi çok gerçekçiydi. İnsan ister istemez davranışlarına hak veriyordu. Kakeru ise hüzün, pişmanlık dolu ruhunu gülümseyerek gizleyen sessiz sakin bir çocuktu. Suwa'nın Naho'ya aşık olmasına rağmen onu kendi elleriyle Kakeru ile birleştirmesi falan benim mangada en çok hoşuma giden yerlerdendi. Azusa ve Saku'nun sevgili olmasını çok istemiştim ama öyle bir şey gösterilmedi. Takako da çok havalı ve fedakar bir karakterdi. Saku benim favori karakterlerimden biriydi. Çok ciddi aynı zamanda çok da komikti. Azusa ile atışmaları çok eğlenceliydi.

                  

                          

      Normalde 2. erkek karakterler başrol çiftimize sorun çıkarır falan ama bu mangada bu yoktu. Bu da benim Suwa ve Kakeru'yu eşit olarak desteklememi sağladı. Final bu açıdan çok tatmin ediciydi. 10 yıl sonraki gelecekte Suwa ile evliydi ve çocukları vardı. Paralel evrende ise Kakeru ile birlikteydi. 
      Aşk meşk olaylarını geçerek karakterler arasındaki arkadaşlığa gelelim. Bu mangada en önemli kavram aslında arkadaşlıktı. İlk başta sadece Naho olsada ilerleyen zamanlarda hepsi birlikte Kakeru'nun ölümünü engellemeye çalıştılar. Bu süreçte birbirleriyle olan bağlarının ne kadar güçlü olduğunu görüyoruz. 
     Türü dramdı ama yerinde bir dramdı. Bazen güldürdü bazen ağlattı. Bütününe bakarsak her şey ölçülüydü. Çizimleri de çok güzeldi. Bende de saçma bir takıntı var çizimleri güzelse bayıla bayıla okuyorum ama çizimler kötüyse konu güzelde olsa okuyasım gelmiyor.

Bu sayfa beni gerçekten öldürdü yani Kakeru öldü sanıp ağlamıştım.


Bu sayfada beni en çok ağlatan sayfadır. Son kare çok anlamlıydı. Beni bitirdi yani.

Bu sayfada arkadaşlıklarının ne kadar güzel olduğunu görebilirsiniz.


     2016 yazında animesi çıkacak diye bir şey duymuştum ama doğruluğundan emin değilim. Umarım doğrudur.

                                         

       12 Aralık 2015'de bir live action filmi çıktı. Henüz internete düşmedi. Düşer düşmez izlemeyi planlıyorum. Kakeru rolünde Kento Yamazaki oynuyor. Kendisi L-DK filmini izlediğimden beri benim favori Japon aktörüm. Son zamanlarda neredeyse bütün live actionlarda o oynuyor. Mangalardaki bütün erkek karakterlere uyuyor. İşin güzel yanı oynadığı bütün karakterler benim favori karakterlerim. Neyse çok fazla fangirl konuşması yaptım. Aşağıdaki resimde filmdeki karakterleri görebilirsiniz :)


                    



        Yazılarımı gözden geçirirken farkettim de çok spoiler veriyorum.Bunu yazının sonunda yazmam ne kadar doğru bilmiyorum ama yorumlarımı mangaları okuyup veya animeleri izleyip okursanız sevinirim :)


                              Yazıyı baya uzattım ama özetle, okunmasını tavsiye ederim :)

4 yorum:

  1. Şuan bu mangayı okuyorum ve benim ilk defa tamamlayacagim manga olacak gibi gorunuyo 😂 Genelde ya yariainda sıkılırım yada uzun gelir ama bu tam tadinda .Duygusallassin istemiyorum ama sanirim tahminlerim dogru çıkacak😭 Spoi gormeyeyim diye resimlere filan bakmadim ama bi yorum okumak iyi oldu . Bu yazı için teşekkürler💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç gördüm ama beğendiğin için teşekkür ederim 💕💕

      Sil
  2. Lütfen bana yardım eder misiniz ben manganın sonunu anlayamadım madem kakeru kurtuldu ama son ksımda naho iesuwa evliydi kakeru nerdeydi filminide izledim sonunda hepsi vardı bir kakeru yoktu

    YanıtlaSil
  3. Yorumu geç gördüm kusura bakmayin 😄 mangada genel olarak iki dünya mevcut paralel evren gibi düşünebilirsiniz bir dünyada kakeru ölmüş ve naho pişmanlık duyuyor bu yüzden paralel evrendeki kendine mektup yolluyor. Iki farklı dunya olarak düşünebiliriz. Son sahnede yani kakeru hariç hepsinin bulunduğu sahne kakerunun öldüğü dünya 😊 haklısınız biraz kafa karıştırıcı

    YanıtlaSil